Ajankohtaista arkisto

19.4.2012

Tyyppi 2 -kampanja SABRE Awards -kilpailun finaaliin

Diabetesliiton Tunnetko tämän tyypin? Me tunnemme! -viestintäkampanja on valittu SABRE Awards -kilpailun Nordic-sarjan kolmen finalistin joukkoon. SABRE Awards on vuosittain järjestettävä Euroopan arvostetuin viestintätyökilpailu. Tänä vuonna osallistujia oli huimat 1 800. Kilpailun tuomariston mukaan kilpailutöiden taso on ollut korkein, mitä SABRE Awardsin 11-vuotisen taipaleen aikana on nähty.

Viestintätoimisto AC-Sanaforin ja Diabetesliiton menestyksekkään kilpailutyön ja viestinnän konseptin nimi on ”Tunnetko tämän tyypin? Me tunnemme!”. Viestintäkampanjan tavoitteena on kertoa aikuisiän diabeteksesta ja kannustaa tekemään diabeteksen riskitesti.

- Kampanjassa on iloista letkeyttä ja hyväntuulisuutta. Vaikka aihe onkin vakava ja täyttä asiaa, ei kampanja ole perinteistä terveysvalistusta. Se on ollut erottuva ja näkyvä valtakunnallinen kampanja, ja paikalliset diabetesyhdistykset  ja lukuisat apteekit ovat tehneet kampanjan viestin näkyväksi. Kampanja on ollut kiva toteuttaa yhteistyössä AC-Sanaforin kanssa. Erinomaisesta vastaanotosta johtuen se jatkuu Raha-automaattiyhdistyksen tukemana tämänkin vuoden, sanoo viestintäsuunnittelija Enna Bierganns Diabetesliiton Yksi elämä -hankkeista.

Kilpailun voittajat julkistetaan 31.5.2012 järjestettävässä finaalissa Brysselissä Belgiassa. AC-Sanaforille tämä on kuudes peräkkäinen sijoitus finalistien joukossa.

Lisää tietoa kilpailusta ja finalisteista löytyy täältä (englanniksi).

Tyyppi 2 -kampanjasivut


Palaa otsikoihin

Sivua viimeksi päivitetty: 21.9.2010