Ajankohtaista arkisto

11.9.2015

Diabetesliiton toiminnanjohtaja: Palvelujärjestelmä uudistuu toimivaksi vain asiakkaita kuullen

Toiminnanjohtajamme Janne Juvakka ottaa blogikirjoituksessaan kantaa asiakkaiden tarpeiden huomioimiseen sote-uudistuksen yhteydessä. Hänen mielestään palvelujärjestelmä voi uudistua toimivaksi vain asiakkaita kuullen.

Juvakka kirjoittaa:

"Riippumatta siitä, kuka sote-palveluita järjestää ja tuottaa, niiden käyttäjille eli arjen ammattilaisille tulisi antaa mahdollisuus kertoa ja jakaa ideansa siitä, miten palveluista voidaan tehdä entistä parempia. Tärkeää on, että asiakkaat otetaan mukaan uusien palvelujen ideointiin ja suunnitteluun ja että yhteistyöhön lähtevät niin nuoret kuin ikääntyneetkin."

Juvakka nostaa tekstissään esille myös diabeteksen hoidon järjestämisen:

"Diabetesliiton keskeinen viesti palvelujärjestelmästä päättäville on, että ajanmukaisen diabeteksen hoidon järjestämiseksi ja hoitotulosten parantamiseksi vaativan diabeteksen hoito tulee keskittää moniammatillisiin diabeteksen hoitoon erikoistuneisiin keskuksiin ja verkostoihin. Korostamme myös, että palvelujärjestelmässä resursseja tulee vahvasti suunnata terveyttä edistävään ja ongelmia ehkäisevään toimintaan tyypin 2 diabeteksen yleistymisen hillitsemiseksi."

Lue Juvakan teksti kokonaisuudessaan tästä ja kommentoi.


Palaa otsikoihin

Sivua viimeksi päivitetty: 21.9.2010