Aiheuttaako lääkkeesi riippuvuutta?
Irma Heiskanen-Haarala

Rauhoittaviin ja nukahtamista helpottaviin lääkkeisiin voi syntyä riippuvuus. Se ilmenee lopetusoireina, kuten ahdistuksena, unettomuutena, pelokkuutena, krapulan kaltaisina oireina, ääniherkkyytenä ja ärtyisyytenä. Jo unilääkitystä aloitettaessa pitäisi tehdä suunnitelma myös lääkityksen lopettamisesta.
Tämä artikkeli vaatii kirjautumisen
Voit kirjautua ja lukea artikkelin, jos olet diabetesyhdistyksen jäsen ja Diabetes-lehden tilaaja. Kirjautumiseen tarvitset jäsenrekisteriin merkityn sähköpostiosoitteesi. Salasanan luot ensimmäisellä kirjautumiskerralla. HUOM! Jos olet jo ladannut mobiilijäsenkortin, käytä sen tunnuksia. Jos tilaat uuden salasanan, vaihtuu se myös mobiilijäsenkorttiin.