Alogliptiiniä sisältävät lääkkeet poistuvat myynnistä
Ota yhteys hoitopaikkaasi, jos käytät Vipidia- tai Incresync-valmistetta.
Alogliptiiniä sisältävien diabeteslääkkeiden myynti loppuu Suomessa. Muutos koskee Vipidia- ja Incresync-valmisteita. Niitä käytetäään tyypin 2 diabeteksen hoidossa.
Lääkkeiden myynti tukkuliikkeestä päättyy 30.6.2026. Apteekit voivat myydä varastoissa olevia pakkauksia niin kauan kuin lääkkeen käyttöaikaa on jäljellä.
Jos käytät Vipidia- tai Incresync-lääkettä, ota yhteyttä omaan hoitopaikkaasi.